Výroky o umělých potratech

Z Katopedia

(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Založena nová stránka: Známé a významné výroky o potratech. * Pietro, jestli se bude rozhodovat mezi mnou a dítětem, neváhejte. Žádám, abyste vybrali dítě. - sv. [[Gianna Berett…)
Řádka 10: Řádka 10:
* Etické hodnocení církve ohledně [[rozvod]]u a '''potratu''' je jasné a dobře známé: jedná se o vážná pochybení, která porušují lidskou důstojnost, vyvolávají hlubokou nespravedlnost v lidských a sociálních vztazích a urážejí samotného Boha, který je garantem manželského svazku a autorem života. – [[Benedikt XVI.]] na zasedání mezinárodního katolického kongresu ke svatbě a rodině<ref>http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=15465</ref>
* Etické hodnocení církve ohledně [[rozvod]]u a '''potratu''' je jasné a dobře známé: jedná se o vážná pochybení, která porušují lidskou důstojnost, vyvolávají hlubokou nespravedlnost v lidských a sociálních vztazích a urážejí samotného Boha, který je garantem manželského svazku a autorem života. – [[Benedikt XVI.]] na zasedání mezinárodního katolického kongresu ke svatbě a rodině<ref>http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=15465</ref>
 +
 +
== Reference ==
 +
<references/>
[[Kategorie:Potraty]]
[[Kategorie:Potraty]]

Verze z 8. 7. 2010, 15:08

Známé a významné výroky o potratech.

  • Pietro, jestli se bude rozhodovat mezi mnou a dítětem, neváhejte. Žádám, abyste vybrali dítě. - sv. Gianna Beretta Molla v rozhovoru s manželem[1]
  • Potrat je dnes největším ničitelem míru. (...) Vždyť může-li matka zabít své dítě, co zabrání Vám zabít mně a mně zabíjet vás? - bl. Tereza z Kalkaty[2]
  • Právo na život není jen otázkou světového názoru, náboženství, ale je právem člověka, jeho nejzákladnějším právem. Nadčasovým znakem úrovně civilizace, všech kultur, je její vztah k životu. Civilizace, která odhazuje bezbranné, si zaslouží, abychom ji nazvali barbarskou. I kdyby měla výborné výsledky hospodářské, technické, vysokou úroveň umění i vědy. – Jan Pavel II. k tématu interrupcí[3]
  • Mezi všemi zločiny, které může člověk páchat proti životu, má právě úmyslný potrat zvláštní znaky, které z něho činí přestoupení zvláště závažné a opovrženíhodné. (...) Je zabíjen člověk, který sotva začal žít, a nemůže tedy existovat nikdo, kdo by byl více nevinný: není prostě možné označit jej za útočníka, natož útočníka nespravedlivého! Je slabý a bezbranný, dokonce tak, že je zbaven i té nejmenší možnosti obrany, kterou je prosebný nářek a pláč novorozence. Je zcela vydán ochraně a péči té, která jej nosí v lůně. A zatím ona sama, matka, se rozhodne a chce jeho zničení, ba dokonce ho sama uskuteční. – Jan Pavel II., Evangelium vitae, čl. 58[4]
  • Etické hodnocení církve ohledně rozvodu a potratu je jasné a dobře známé: jedná se o vážná pochybení, která porušují lidskou důstojnost, vyvolávají hlubokou nespravedlnost v lidských a sociálních vztazích a urážejí samotného Boha, který je garantem manželského svazku a autorem života. – Benedikt XVI. na zasedání mezinárodního katolického kongresu ke svatbě a rodině[5]

Reference

  1. Giuliana Pelucchiová: Život za život. Svatá Gianna Berettová-Mollová, Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 2007, ISBN 978-80-7195-117-9, str. 15
  2. http://nobelprize.org/nobel_prizes/peace/laureates/1979/teresa-lecture.html
  3. http://www.farnost.karvina.info/view.php?cisloclanku=2006122116
  4. http://www.kebrle.cz/katdocs/EvangeliumVitae.htm
  5. http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=15465
Osobní nástroje